tirsdag 9. juni 2009

On the road again. I can't wait to get on the road again.

Mamma og pappa er definitivt verdens BESTE foreldre! De var så søte og kjøpte en splitter ny rosa Vespa til meg. Historien bak det her var at for rundt 2 mnd siden slutta nærlyset og lyset bak (bort sett fra bremselyset) å virke. Jeg kjørte da på fjærnlys i stedet, ettersom at det ikker en gang er like sterkt som vanlig nærlys på bil. Pappa prøvde å skifte pære på den, for å sjekke om det hjalp, men det gjorde det altså ikke. En ukes tid senere ca. tok vi med Futte til Classic Motor, eller Moto Nordic (eller hva den nå enn heter) for å få scooteren på reparasjon. Dagen etter dro vi tilbake for å hente den og da skulle lyset visst nok funke. Han hadde skiftet pære forran (sånn som pappa hadde gjort) og lyset bak virket også. Pappa sa at jeg kunne bare kjøre hjem, så betalte han. Rett før jeg kjørte sjekket jeg lyset om det funka. Neeeeei, det gjorde det ikke! Bare fjærnlyset. Faen ass, tenkte jeg. Jeg gadd rett og slett ikke å gå inn for å si i fra, så jeg dro hjem. Nå, nærmere en mnd etter scooteren var på verksted, funket heller ikke fjærnlyset! Absolutt alt som heter lys på den helvetes scooteren forsvinner. Det som er igjen er blinklys og bremselys. Mamma og pappa skulle ta den med på et annet verksted i dag. For å reparere scooteren måtte vi ha nye deler til den, og firmaet til Hyousung (eller noe sånt) har gått konk. Det er nye importører og det ville ha blitt mye mer komplisert å skaffe de delene som trengs til scooteren. Derfor bestemte mamma og pappa seg for å kjøpe ny til meg. En helt ny Vespa LX FL 50 importert fra Italia. Nå får jeg en skikkelig italiener. Jeg er så utrolig glad! Jeg legger ut et bilde av forskjellige vespaer. De ligner ikke den jeg skal ha, men de var skitkule!





Det var en av to gladmeldinger i dag. Dette var faktisk nr. 2. Den første fikk jeg på skolen i spansktimen. Vi hadde en lesetest der alle måtte sitte èn og èn forran klassen og lese et avsnitt fra en tekst. Noen måtte opp et par ganger. Jeg slapp unna med èn. Jeg har fått 6 på alle prøver bort sett fra en, og det var den siste prøva. Da fikk jeg 5 +. Det er ikke dårlig det altså, men da læreren begynte å fortelle om hva slags karakterer han kom til å sette til sommeren virket det ikke som om at det var noen som kom til å få 6 i standpunkt. Jeg synes det var litt urettferdig med tanke på at før den siste prøva, så har mitt dårligste prøveresultat vært 6-. At kun èn prøve skal trekke ned en standpunktskarakter er bare for dumt, tenkte jeg. Så etter høringen gikk vi opp èn og èn og fikk vite karakteren vi kom til å få i standpunkt. Maria gikk før meg, og ho fikk 6. Den fortjente ho. Ho er en jævel i spansk ;-) Jeg var så nervøs da jeg gikk fram til læreren, og da han sa at jeg hadde gjort det bra og fikk 6 i standpunkt, begynte jeg nesten å grine. Jeg fikk tårer i øya. Ble så utrolig glad (nei, jeg er ikke en nerd som forventer å få 5 og 6 i alle fag, men spansk er det eneste faget jeg noen gang har hatt fått 6 i standpunkt). Dette har vært en VELDIG bra dag og nå får Malin noe å lese på :-D


-EMILIE-

2 kommentarer:

Asim, Ina og Maria sa...

Du er superheldig som får en ny scooter, rosa Vespa og greier - kan det bli bedre? nei! :D
Takk søta, du fortjente også 6'eren! <3 Bra du hadde en fin dag da :-)
Mens jeg måtte på jobb, som ødelag hele dagen.. hahaha!

emiliexgun sa...

Jeg synes skikkelig synd på deg som måtte på jobb :p <3