lørdag 20. desember 2008

Glade jul, hellige jul og advent

Glade jul, hellige jul, engler daler ned i skjul. Og... så kan jeg ikke mer:) Så var del jul igjen da! Har vært lite, men samtidig mye stress med julegaver. Spesielt Maria sin. Jeg og Maria spleisa på Malin sin gave (+ at jeg kjøpte noe ekstra ved siden av til Malin pga av Maria sin gave ble en smule dyrere enn planlagt. Ingen forskjellsbehandling her nei!). Nå er jeg endelig ferdig! Jeg har fått kjøpt gave til: Maria, Malin, mamma, pappa og Therese og nå er jeg endelig ferdig. Den dyreste gava var Therese sin. Brukte en god del for å si det sånn! Nå gleder jeg meg syyyyykt mye til julaften. Har virkleig savna juleribba med poteter, brunsaus og brokkoli. Og lukta av surkål selvfølgelig. Men ikke smaken. FYSJ!

Det gikk lid tid før jeg skrev på nytt igjen føler jeg. Vel, jeg kan jo få lov å skryte litt av at jeg fikk 4(!) på naturfagsprøva. Den jeg "øvde" på. Ja, hehe, eh nei. Jeg ble skikkelig overraska. Skrev egentlig bare bullshit, tror jeg.. Også hadde vi juleavslutning med klassen, 1 STG, forrige søndag og det var ille koselig skal jeg fortelle dere! Dans, stollek, drikkelek (uten drikke vel å merke) og masse annet rart. Vi bestilte pizza, godteri, drakk brus og hadde det koselig. Da stilte jeg opp i julekjolen min og nyklippet/farga hår! Jeg ble ganske fornøyd med sveisen faktisk. Mye enklere å fikse det sånn som det er nå enn da det var langt og EKSTREMT flatt.


Maria i slaget!


I går var det siste skoledag og det er en tradisjon ved Frederik II at man går i kirken og hører skolekoret synger. De var utrolig flinke. Vi skulle være i Glemmen kirke klokka 12, så vi starta skoledagen med en naturfagstime og to timer gym med kanonball og en slags turn (pyramide og noe greier). Etter gymmen dro vi til kirka for å høre skolekoret synge. Kirkebenkene var like harde som granitt. Jeg fikk sykt vondt i halebeinet og i tillegg så jeg ikke noe av det som skjedde foran i kirka. det skjedde ikke så mye, men jeg fikk ikke se koret fordi det satt en person med veldig høyt afrohår foran meg. Men jaja. De var flinke til å synge iallfall.

I dag er det den 20. desember, nei, LØRDAG 20. desember, noe som betyr jobb (posten). Og jobb den 20. desember betyr kaos og MYYYE post. Fikk heldigvis hjelp, ellers hadde jeg brukt halve dagen på å levere posten. Da jeg kom hjem gikk jeg og la meg. sov tre kvarter eller noe, før jeg ble vekka av Therese. PYNTETID! Vi pynta huset og så måtte jeg i butikken for å kjøpe siste rest av gava til Maria. Da vi kom hjem skulle mamma og pappa ut i butikken, akkurat da vi egentlig skulle pynte treet. Det ble veldig pent da vi fikk pynta det. Også lukter det så godt! Jeg er i seriøs julestemning nå. Gleder meg til julaften. det blir koselig. Jula er den absolutt beste tiden i året. Det er skikkelig familietid. Skriver mer senere. Kanskje jeg skulle..? Ja, jeg skulle kanskje det.. På julaften kanskje? På julaften.

Sincerely,
-EMILIE-

2 kommentarer:

Asim, Ina og Maria sa...

Okay, okay, okay! Det bildet er.. ehm.. ser ut som jeg er i slaget ja.. Selv uten alkohol, vel og merke! :D
Bra at noen er i julestemning da! (deg) :D Håper du får en fin jul, og at julestemning di varer fram til julaften i allefall <3

emiliexgun sa...

Jada, julestemninga mi bli ei stund for å si det sånn! ;D