onsdag 22. juli 2009

Sommartider, hey! Hey! Sommartider.

Ja, jeg er litt sent ute med dette innlegget, men jeg har vært på ferie i Nord-Norge hos slekta og det ble det minimalt med pc-bruk. Jeg lånte pappas pc iblant da vi var hos tante og onkel. Det er egentlig over en uke siden jeg kom hjem, så jeg har hatt muligheter til å skrive, men jeg jobbet hele forrige uke, noe som førte til at jeg ble for trøtt og sliten til å skrive. Men nå tenkte jeg at jeg skulle oppsummere sommerferien så langt.

26. juni dro jeg, mamma og pappa nordover til familien der. Jeg fikk lov til å kjøre en del av veien (dritstolt). Det var egentlig ganske slitsomt, ettersom at E6 nordover var ikke alltid like god å kjøre på, spesielt med de dekkene pappa har på bilen, men det gikk greit. Vi kjørte 160 mil, helt opp til en øy kalt Andøy (eller Andøya). Vi delte opp turen på to dager. Dag 1 kjørte vi opp til Grong, noen mil nord for Trondheim, og overnattet på en campingplass kalt Harran. En helt grei campingplass. Det var SYKT varmt der. Vi hadde alle vinduer oppe, utgangsdøren også, for å få litt gjennomtrekk. Det var nesten litt ubehagelig varmt. Vi satt og gispet etter luft.

Dag 2: Enda mer stolt av meg selv! Jeg kjørte over Saltfjellet og ned i Saltdalen. Jæææævlig skarpe svinger der, og veien er utrolig smal. Jeg tror vi var framme hos mormor i 8-tiden. Er ikke helt sikker, men det var rundt den tiden. Det var deilig å komme fram. Dagen etter dro vi opp på hytta til tante og onkel og grillet. Det var faktisk ganske fint vær. Det blåste litt, men det var varmt i solveggen. Og det var klegg og mygg overalt. Seriøst irriterende. I løpet av ferien i nord malte jeg 44 formede planker til rekkverk, grunning i gangen til mormor og satt barnevakt for barna til fetteren min. Også shoppa jeg da, selvfølgelig. Men ikke så mye. Jeg fikk en del klær av mamma også fikk jeg verden søteste kjole av mormor, kjøpt på B. Young. En hvit silkekjole med med rød-rosaa og grønt blomstermønster, og "diamant"-detaljer øverst. Jeg fikk også en telefon halvveis i ferien i nord. VESPAEN MIN HADDE KOMMET!!! Woooohooo. Beklager. Pappa ringte til søstra mi og ba henne om å hente den på Leere's. Ho sa ja på èn betingelse; ho skulle få lov til å være med på å bestemme navn. Vi endte opp med Tinkerbell <3


Jeg jobbet hele uke 29, fra mandag til lørdag. Det var egentlig helt greit, for det var utrolig lite post og nesten ikke noe reklame. Ikke engang på mandag, da det pleier å være sånn ca. 8 slag. Den uka var det heldigvis bare 4. Så detta blir det penger ut av. Deilig. Forrige fredag, altså fredag 17. juli, var jeg sammen med Eline, Malin og Maria på Speilet. Vi satt der et par timer og snakket sammen. Det var så utrolig koselig, også var det varmt og deilig å sitte ute. Nå har Maria blitt syk stakkar, så det tar sin tid før vi får gjort noe sammen igjen, men ønsker henne god bedring <3

Nå har jeg fått meg en ny pc, siden den forrige gikk helt raptus. Deilig å ha en egen funksjonell pc igjen. Beklager at innlegget ble så langt, men jeg har ikke blogget på en stund så da ble dette kanskje en smule lenger en vanlig. Jeg legger ut bilder av Vespaen i eget innlegg. Ha en fortsatt god ferie!

-EMILIE-

Ingen kommentarer: