tirsdag 28. oktober 2008

Let's get this party started.. eh?

Ok, så det tar litt tid mellom hvert innlegg, men samma det(: Iallfall. Nå skal jeg fortelle om en aldri så mislykket fest. Hos meg. Det hele startet med at mamma og pappa skulle være borte fra torsdag til søndag, og så dum som jeg var fortalte jeg det her til Maria. Det første ho tenkte på var: FEST! Jævla partybabe det der altså. Haha! Neida, men det ble til at jeg skulle ha fest hjemme hos meg, selv om mamma hadde sagt at jeg IKKE skulle h fest og IKKE skulle fylle huset med folk. Hva skjedde? Jeg hadde fest og fylte huset med folk, og det kalles omvendt psykologi.

Jeg og, nei vent, MARIA valgte lørdagen som "the big day". Vi skrev opp de vi hadde planlagt å be, og sendte meldinger rundt. Fikk svar fra alle sammen, 14 stk til sammen ca. Jeg tenkte: Det er ikke så ille. Jeg tok så feil. Først spurte en i klassen min om han kunne ta med seg en kamerat, så spurte ei venninne om ho kunne ha med seg ei jente til og til slutt spurte en annen gutt i klassen om han kunen ta med seg en kamerat. Greit, greit, greit! Men så spurte venninna mi om to til kunne komme, og ho ene av dem tok med seg venninna si, og den venninna tok med seg vennene sine. Folk fra Kråkerøy kom plutselig inn døra. STRESS! Så ringte en sånn dude meg på mobilen og spurte om han og to kamerater kunne komme på festen, men da sa jeg nei. Det var allerede mer enn jeg klarte å telle akkurat da. Han spurte om han kunne møte meg utenfor huset for å prate, men nei. Det gadd jeg ikke, men han kom likevel. Jeg slapp han bare ikke inn.

En eller annen tid på kvelden stakk to av venninne mine av. De skulle løpe fra en dude som fulgte etter dem. Jeg skjønte dem godt, for han var slitsom med stor Q! Og han begynte å lage bråk med en annen gutt, men da klikka jeg og skrek at de skulle pelle seg ut hvis de skulle slåås. Det ble det heldigvis ikke noe av. Bestevenninna mi satt seg ned på gulvet i gangen og spydde i ei bøtte. To gutter lå på rommet mitt og han ene spydde, i ei bøtte. Dermed endte jeg opp med å pendle fra gangen og opp på rommet resten av kvelden. Hørtes festlig ut, ikke sant? Så dukka jentevennen til bestevenninna mi opp. Awwww, så søøøte, hvis man ser bort fra spyet og promillen.

Helt i slutten satt noen av gjestene oppe og spilte geni. Det var koselig, men fy faen så høylytte de var! Jeg er sikkert på at de kunne ha knust glass hvis de hadde forsatt i den retningen. Klokka halv 3 på nattan dro de siste gjestene som ikke skulle overnatte. Klokka 3 stekte jeg pizza til meg, Malin og 3 andre gutter. Men middag må man ha.

Dagen derpå lagde vi frokost, rydda og shina opp hele huset. Tja, jeg klarte med glans å velte ei bøtte med ajaxvann utover stueteppet og som det geniet jeg er så prøvde jeg å støvsuge opp vannet! Hva faen tenkte jeg på? Du kan si at den støvsugeren var så godt som død. Den lakk møkkavann og stinka råtten hest. I stedet for å sette den i garasjen eller noe så satt jeg den bare pent tilbake på det lille roterommet. Dæven røske jeg er dum. Mamma og pappa fant ut at jeg hadde hatt fest. Jeg ble avslørt av en liten, gul post-it lapp der det stod hvor mye folk skylte meg av penger for alkohol som jeg hadde lagt ut for dem. Det gikk greit, de ble ikke sure eller noe sånt, men litt lettere irritert pga støvugeren. Jeg skal aldri, ALDRI ha en fest hjemme hos meg igjen. Det er bare for mye stress.

Peace out people!
-EMILIE-

Ingen kommentarer: